Cantata 23 december Holliday programma - Reisverslag uit Alphen aan den Rijn, Nederland van Ingrid Hagen-Marck - WaarBenJij.nu Cantata 23 december Holliday programma - Reisverslag uit Alphen aan den Rijn, Nederland van Ingrid Hagen-Marck - WaarBenJij.nu

Cantata 23 december Holliday programma

Door: Ingrid

Blijf op de hoogte en volg Ingrid

23 December 2016 | Nederland, Alphen aan den Rijn

23 dec. 16 Fiday Cantata /Holliday programma / kids

Vanaf hier willen wij Viola feliciteren met haar verjaardag. Het is nu een andere verjaardag dan anders omdat Viola en André druk met hun nieuwe huis bezig zijn. Viola en André succes hoor met alles en ben benieuwd hoe het word.
Deze week is de Cantata begonnen 4 dagen lang. ’S Morgens en ’s middags een voorstelling. Op elke voorstelling komen er rond de 800 mensen uit omliggende dorpen van NA. Per gezin worden er 6 kaarten versterkt, per dag een verschillende kleur met de datum. De mensen staan al lang van tevoren voor de gate om binnen te komen. Na afloop krijgen de kinderen een schoenendoos met leuke spulletjes (tandpasta, zeep, speelgoed enz.) . Ook krijgen ze een boekje met het hele evangelie met mooie platen er in “ The greatest gift’’. De baby’s krijgen een knuffel.
De tweede week van het Holiday programma is bijna voorbij. De kinderen zijn dol enthousiast met het knutselen. Wij hebben engelen, sterren, sunlight catcher, kerststallen enz. gemaakt. Ook hebben wij 3 d kaarten en kerstkaarten gemaakt wat ook zo leuk is dat de kids van rond de 14 jaar knutselen ook zo leuk vinden vooral de jongens. Ada en Hans ook bedankt voor het doneren om al deze leuke krafts te kunnen bekostigen. De kerstkaarten die ze gemaakt hebben daar gaan er een aantal van naar naar de Jajja’s (grandmother) in de village. Deze worden persoonlijk gebracht door de kinderen van de family unit.
Afgelopen woensdagavond was er een film avond voor de kids in het Home in de kerk. Tussen door kregen de kids allemaal een appel. Dat is hier heel erg bijzonder omdat er hier geen appels groeien. De appels zijn gesponsoord door Jocoranda, ze hebben er van gesmuld hoor!!
Tussen de bedrijven door loomen op de veranda zwemmen en s’avond breien met de aunties wat ook weer erg in de smaak valt bij de aunties. Vooral de scarfs die zijn erg gewild maar ja er kon maar 10 aunties blij meemaken. De andere anties die nog niet kon breien die hebben prachtige tasje gemaakt met een rits en daar waren ze ook blij mee.
Vroeg in de morgen om 6.00 AM bij de todlers geholpen met het badderen en afdrogen. Een prachtig gezicht 35 bruine kinderen in hun blootje voor 2 grote teilen. Worden eerst in gezeepd door 1 auntie en daarna afgespoeld als ze klaar zijn gaan ze uit de bathroom naar een auntie die bij de deur zit. Ze worden afgedroogd en daarna rennen ze naar 1 van de slaapkamers waar weer een aantal aunties zitten om ze aan te kleden.
Bij de baby’s begint het badderen om 6.30 AM deze worden gewassen in het aanrecht in de baby kamer zelf. Ik heb geholpen bij de de oudste baby’s was wel weer even puzzelen hoe je een stoffen luier om doet en de strik slip. Philip gewassen en aangekleed hij is ongeveer anderhalf, en met 1 maand oud binnen gekomen en is nog steeds ziek. Last van een soort luier uitslag, zere oog en erg mager en diaree. Gelukkig krijgt hij wel een pamper om.
Morgen gaan wij een dagje naar Kampala om boodschappen te halen voor de kerst. En langs de Belgische slager voor vlees, wij eten al weken vegatarische best om te doen hoor. Eten regelmatig rolex een soort platte pannenkoek met ei opgerold. De gegeten rolex is weer gesponsoord door onze kinderen, het smaakt heerlijk hoor bedankt!
Wij worden morgenochtend opgehaald door onze driver Jimmy, en wij gaan natuurlijk bij de KFC eten dat is ook weer gesponsoord door onze kinderen. Wat zullen wij weer smullen zeg!
Oké nu zijn jullie weer een beetje op de hoogte van onze belevenissen in Uganda. Inmiddels zijn Irma en Cors ook geariveerd op NA wij hebben ze opgehaald in Entebbe. Om 5.00 PM vertrokken met de driver Barbira van NA en midden in de nacht om 1.15 AM. Het was voor mijn zus en zwager een hele verrassing dat wij hun stonden op te wachten.
Wij wensen jullie allemaal fijne kerstdagen en een voorspoedig 2017
Groetjes van ons Irma Cors Jaap en Ingrid

• 23 December 2016 - 12:15

Thera En Jan,:

Hoi Ingrid en Jaap, we volgen jullie belevenissen op de voet, altijd leuk om te lezen en te zien wat jullie daar meemaken, indrukwekkend! Het is goed te zien dat de kinderen en de aunties veel plezier beleven aan jullie!
    Leuk dat de familie er nu ook is. We wensen jullie allen goede kerstdagen toe en een voorspoedig 2017!
    Veel plezier met elkaar gewenst, lieve groeten, Thera en Jan

• 23 December 2016 - 14:50

Ingeborg En Daan:

Hallo Ingrid en Jaap, echt leuk om jullie belevenissen zo mee te beleven. Jullie maken veel mee en doen ook veel daar. Heel mooi wat jullie doen. Je ziet de kinderen en de aunties genieten van wat jullie met en voor hen doen. Fijn voor jullie dat er nu ook familie is overgekomen.
    We wensen jullie allemaal gezegende kerstdagen toe en een gezond, voorspoedig en liefdevol 2017.
    Fijne tijd nog met elkaar!
    Hartelijke groeten, Ingeborg en Daan

• 24 December 2016 - 14:31

Jeanette:

Ha Jaap en Ingrid, wat is het leuk om jullie verhalen te lezen en te weten dat het allemaal goed gaat bij NA. Sommige belevenissen erg herkenbaar, net zo als het er een paar jaar geleden was, maar ook weer nieuwe dingen. Mooi dat jullie daar zo veel liefde en plezier kunnen geven aan alle kinderen en aunties. En ook super dat de familie goed aangekomen is en nu met jullie een en ander kunnen doen en genieten.
    Een heel fijn en bijzonder Kerstfeest met elkaar en alle goeds en gezondheid voor het nieuwe jaar.
    Groetjes (ook van de Afrikaanse motormannen) Jeanette

• 24 December 2016 - 22:27

Jos En Jeanne:

Beste Jaap en Ingrid,

Wij wensen jullie, samen met Cors en Irma, hele fijne Kerstdagen daar en dat jullie de warmte van deze dagen met elkaar en met alle kinderen mogen delen.

Een goede jaarwisseling gewenst en tot in het nieuwe jaar,

Lieve groetjes, Jos en Jeanne

• 28 December 2016 - 19:08

Willem En Yvonne:

Nu jullie "laatste "stuk gelezen. Mooi om te zien dat zoveel kinderen met hun ouders naar de cantata komen. En dat ze ook nog een presentje krijgen. Je ziet al die blijde snoeten.

Dus jullie eten veel vegetarisch, heel anders dan de gevulde kerstkalkoen die ons onverwachts ten deel viel op tweede kerstdag. Zaten we op de bank naar Hello Dolly te kijken, kregen we een telefoontje van vrienden die een zieke gast hadden en of wij wat te doen hadden! Dus spoorslags naar Den Haag en erg laat thuis.

Hier is de rust weergekeerd, het was "de dag" en alles is goed gegaan, hebben er een heerlijk Elzas wijntje op genomen.

Nog even en dan komen jullie al weer terug, geniet er samen maar lekker van. Waarom heb je Cors niet op de kiek gezet, je zag Irma echt tegen de koffer duwen. Hier begint iedereen zich al op te maken voor oud- en nieuw, en oliebollen, werkelijk overal. Dus een gezellige week toegewenst en wie weet met nog een uitstapje.

Groetjes van Willem en Yvonne