Breien / shopping in Kampala / holidayprogram craf - Reisverslag uit Alphen aan den Rijn, Nederland van Ingrid Hagen-Marck - WaarBenJij.nu Breien / shopping in Kampala / holidayprogram craf - Reisverslag uit Alphen aan den Rijn, Nederland van Ingrid Hagen-Marck - WaarBenJij.nu

Breien / shopping in Kampala / holidayprogram craf

Door: Ingrid

Blijf op de hoogte en volg Ingrid

31 December 2016 | Nederland, Alphen aan den Rijn

30 December 2016

Vanavond de laatste avond om met de aunties te breien. Er zijn ongeveer totaal 20 aunties geweest. Ze hebben sjaals en tasje gebreid vooral de scarfs waren erg gewild.

Een dag voor de kerst met Jimmy naar Kampala naar Lugogo Mall om 7.00 AM. Vertrokken al vroeg omdat het mega druk wordt op de weg. Eerst naar de craft markt om wat leuks te scoren. Waren weer veel leuke dingen te koop. Een leuke rieten boodschappen mand gekocht van bananenblad. Alles wordt verkocht door de bevolking van Uganda. Hebben het zelf gemaakt, echt heel kundig. Daarna naar de taxi place gegaan om daar een kijkje te nemen bij de vele taxi’s. Vandaar naar de Lugogo Mall om een fruitcocktail te drinken. Daarna naar de markt om 260 bananen te kopen. Gesponsoord door Nathalie, Marcel en Viola. Was heel druk op de weg en ook heel moeilijk om een parkeerplaats te vinden. Uiteindelijk een parkeer plek gevonden. Een man liep al gelijk met ons mee om de boodschappen te dragen. Jimmy onze driver hielp met het onderhandelen. De 260 bananen kosten 45.000 shilling is 13 euro. Weer terug naar de Mall en boodschappen gedaan. Bij de KFC gegeten. Om 2.30 AM naar huis gegaan en hebben er bijna 3 uur overgedaan. Normaal doe je daar een 1 uur over.

1e Kerstdag naar de kerk en mooie liederen gezongen en een preek. Voor de lunch hebben wij met een kruiwagen 260 bananen naar de keuken gebracht. De bananen worden daar aan de kinderen uitgedeeld. Alle medewerkers van de kids van de family units kregen een banaan. Ze hebben er heerlijk van gesmuld. Namens de kids heel erg bedankt!!
S’middags konden de kids heerlijk springen op het mega spring kasteel. Gesponsoord door een man uit India. In de vroege avond met zijn allen eten onder de party tent op de playgrond. Chicken, chips, salad en soda.
Op Boxingday was er nog een craft die Irma had voorbereid was ook een groor succes. Voor zo’n 50 kinderen een leuke kerstslinger gemaakt met onderaan een bel.

Om 4.00 PM werden de kerstkado’s uitgedeeld. Totaal worden 1300 cadeautjesje uitgedeeld. De kids stralen van blijdschap. Ook weer gezamenlijk gegeten onder de party tent, de kleintjes zaten met de aunties op een kleed in het gras.

27 december ’16 Tuesday
7.00 AM Jaap, Cors en Irma uitgezwaaid want die gaan 2 dagen op safari in Murchions Falls. Ik had die dag weer 2 crafts dit keer moest ik allen maar helpen. Tussen de middag fruithap gemaakt voor 15 baby’s.
28 december “16 Wednesday
9.30 AM kwamen 3 boys van de fam. Unit een coat rack maken voor hun eigen kamer Jeftha, Hananja en Johny. Op de veranda buiten zat Gladys een braclet te loomen. Ik had uigelegd dat de boys binnen zaten en dat zij buiten mocht loomen. Ze vonden het heerlijk met een glas limonaden en een koekje. te loomen. Gladys is 1 van een drieling Gladys heeft daarna toen de boys klaar waren binnen een leuk 3 D kaartje gemaakt. Was erg gezellig.

De safari gangers waren om 7.30 PM weer thuis gekomen. In 2 dagen ruim 900 km gereden naar Murchions falls. De verhalen horen jullie nog wel een keer.

Namens Irma, Ingrid, Cors en Jaap een fijne ouderjaarsavond en een gelukkig 2017 toegewenst

• 02 Januari 2017 - 18:05

Willem En Yvonne:

Dit was vast het laatste of een na laatste reisverslag want de koffers willen vast weer graag naar NL. Jullie nog niet, zo te zien samen gezellig aan de oranje limonade (waar blijft de sensas). Jaap met die kruiwagen vol bananen, alleen al om er 260 uit te tellen. Ja, je hebt wel hulp nodig om die in de auto terug naar Noachs Ark te vervoeren.

Leuk dat Jaap met Cors en Irma nog twee dagen op pad zijn geweest, hemel wat een afstand, 900 km in 2 dagen en nog veel zien ook! Ingrid, volgens mij ga je de eerste tijd vast geen breiwerk meer maken, maar zo te zien heeft iedereen er daar veel plezier in. De foto's van de kleintjes met kerstmuts op en pakjes onder de boom, erg leuk, al die blije kinderen. Kunnen ze hier nog wat van leren.

Wij hebben de kerstversieringen al opgeruimd en vanmiddag, het was mooi wee,r samen de Zegerplas rond gewandeld, daarna het laatste stuk banketstaaf opgepeuzeld. Heel voorzichtig breekt het "gewone"l leven weer aan!

Groetjes en veel plezier de laatste dagen daar van Willem en Yvonne

• 03 Januari 2017 - 18:33

Hans En Ada De Bruijn: